Cafe con piernas ( koffie met benen) - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Caroline Baal - WaarBenJij.nu Cafe con piernas ( koffie met benen) - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Caroline Baal - WaarBenJij.nu

Cafe con piernas ( koffie met benen)

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

08 November 2005 | Chili, Valparaíso

Enorm aan het aftellen nu. Maar gelukkig ben ik neergestreken aan de Stille Oceaan in het huis van Pippi Langstrumpf (Villa Kunterbunt, niet te vertalen naar Villa Kakelbont want de eigenaresse is Duits). Hier ga ik de laatste 3 dagen doorbrengen. Zwemmen zit er niet in geloof ik, want het is nu bewolkt en niet heel warm, maar het is een leuke stad, gebouwd op 42 heuvels, dus ik kan in ieder geval een heel klein beetje conditie opbouwen voordat ik weer door Nederland en Amsterdam moet gaan fietsen, en ik kan me tegoed doen aan de uitstekende vis en de beste wijn van de wereld (volgens de volkomen onbevooroordeelde Chilenen). Helaas zit het er niet in om de maaltijden af te sluiten met goede koffie, want die is hier onbetaalbaar, tenzij je naar een gelegenheid gaat waar je "cafe con piernas" kunt krijgen....

Cafe con piernas, met benen dus, zijn bars, waar je bediend wordt door nog-net-niet topless dames (of heren, is mij verteld, beide versies bestaan). Topless mag hier niet, maar de dames mogen wel gevalletjes dragen die dat benaderen. De gasten zitten ongeveer op beenhoogte, en als je dan koffie bestelt dan buigt ze ver voorover, waardoor je toch de sensatie van een topless bar kunt ondergaan is mij verzekerd. De suiker staat natuurlijk achter haar, dus af en toe zal ze zich om moeten draaien he! Ik weet eerlijk gezegd niet of ik harige mannenbenen in mijn koffie wil. Dat lijkt me toch meer iets voor bij de wijn, maar die versie schijnen ze hier dan niet te hebben. Ach, we´ve got it all in Holland! Daarom wordt het tijd om terug te komen he!

Qua volledigheid: ik had een leuke week in de quebradra´s van Noord-West Argentinie (de fransoos bleek geen psychopaat te zijn), heb zeer bescheiden wijn gedronken in Mendoza (maar 1 ´gaard en halve flesjes tijdens de maaltijden met steeds slechts 1 pond vlees per keer (jaha, ik ben denk ik weer een kilo of 2 aangekomen)) en door de sneeuw gelopen om een mooie foto van de hoogste berg van Zuid-Amerika te maken (maar niet geskied hier in de Andes). Morgen ga ik me op laten knappen bij de schoonheidsspecialist-in-opleiding, ik hoop nog een wijntje of 2 mee te pikken en als de zon toch doorkomt dan ga ik een poging doen om mijn cremekleurige buik in overeenstemming te brengen met de rest van mijn lijf. Maar hoe dan ook, zondag ben ik terug! Tot over een paar dagen!

• 09 November 2005 - 09:41

Fruhling:

Hi Caroline,

Geniet maar van de laatste dagen! Ik weet niet wanneer ik je weer zie, maar hopelijk ergens in december. Waar ben je dan? Terug in je flat?
    Liefs en tot gauw!Ik heb je erg gemist.

• 09 November 2005 - 15:20

Lyanne:

Open deur, maar dat jaar ging toch wel heel snel voor ons achterblijvers. Tot bij ons in Sambeek, in de komende weken. We horen wel wanneer je wilt komen.

• 10 November 2005 - 08:48

Harriette:

Geniet nog van deze laatste dagen, een goede reis terug en ik hoop je snel weer te zien!
    liefs uut Assen

• 10 November 2005 - 11:22

Rianne:

Lieve Carolientje!

Buen viaje y hasta pronto!!

Un abrazo
    Rianne