en dan toch: caroline steenbakster! - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Caroline Baal - WaarBenJij.nu en dan toch: caroline steenbakster! - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Caroline Baal - WaarBenJij.nu

en dan toch: caroline steenbakster!

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

24 Mei 2005 | Nicaragua, Managua

Vanochtend kwam ik op mijn werk, maar mocht niet als vanouds achter de computer. Ik werd naar buiten gebonjourd tussen het werkvolk om daar de houten mallen voor de nieuwe bakstenen te gaan schuren en schilderen. Het is nu middag en al mijn spieren protesteren. Of zou dat van het zwemmen in het prachtige 50-meter bad zijn? Ik heb in ieder geval de hele ochtend uitzicht gehad op de mooie knullen van de werkplaats (gemiddelde leeftijd denk ik achttien). Ze hebben ook naar mij gekeken maar niet naar mij gefloten, zoals naar de meisjes op straat. Raar? Zou het iets met mijn rode hoofd en de zweetstraaltjes over mijn voorhoofd te maken hebben?

Ik verdenk mijn gastvrouw (thuis dus) ervan dat ze gelooft dat de flauwe amerikaanse films op TV echt zijn. 1x zei ze tegen mij over iets echt ongelofelijks (science fiction of zo) "maar dat is niet echt". Maar verder reageert ze overal heel kinderlijk op. Hard lachen als iemand van zijn stoel valt e.d. Favoriet zijn die akelige amerikaanse programma's waarin bijvoorbeeld een man geconfronteerd wordt met alle minnaars van zijn vrouw en dan zelf ook een minnaar blijkt te hebben. Ook dat is voor haar absolute waarheid. In zekere zin toch niet helemaal verbazingwekkend. Er zijn vele oorlogsfilms op TV, en die zijn ook niet echt. Maar moord en doodslag is voor de mensen hier zoiets werkelijks! Het journaal is voortdurend gevuld met zeer levensechte beelden van uitgevochten ruzies tussen bendes (in de trant van inzoomen op het uitgestoken oog dat op straat ligt). Ik kan me voorstellen dat je dan denkt dat die andere "ruzies" op TV ook werkelijkheid zijn. Maar het blijft grappig om te zien hoe hilarisch zij alles vindt. Overigens kijkt zoonlief van 5 alles mee: het journaal met de akelige beelden, alle films met de meest gruwelijke beelden waar zelfs ik mijn hoofd wegdraai, hij vindt het allemaal heel gewoon. En dan over 10 jaar sterk zijn en niet in een straatbende terecht komen....

Dag allemaal,
Caroline

  • 25 Mei 2005 - 09:41

    Marieke:

    héé'die caroline,
    na een tijd weer een berichtje van mij. Dus zit je toch weer op je plekje en houten mallen te schuren.En welke van de 2 neem je nu mee terug in je rugzak voor je gewenste toekomst? de pc of het handwerk, of van allerbei een beetje?
    groetjes vanuit een nog steeds koud Leeuwarden tot op je andere mail

  • 27 Mei 2005 - 09:27

    Johnny Boy:

    Hee Dr. Caro, wel even een ander leventje hé dan op de VU! Het rauwe leven in een ontwikkelingsland, erg interessant om te lezen Ik zit meteen in de sfeer. Hier in NL is het eindelijk erg warm (maar 3 dagen). Liefs en pas op met die 18-jarige mannen,

    John

  • 30 Mei 2005 - 17:28

    Myrna:

    Ola daar,
    vers terug uit een zonnig Canada en was benieuwd naar jou daar op het zuidelijke deel van het continent. Leuk die verhalen, je hebt er inmiddels al heel wat intersessante.Canada was een hele leuke/mooie trip met mijn vader,
    dag voor nu, liefs, Myrna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 27029

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: